Minervagymnasium tillsammans med UFC bjuder in till inspirationsföreläsning och öppet hus på Minervagymnasium 18 april, 18.30 för alla elever i åk 7-9

Umeåsonen Daniel Bäckström startade sin tränarkarriär i Ersmarks IK och Umeå FC där han sedan haft tränaruppdrag i allsvenska klubbar så som IFK Norrköping, Örebro SK, Malmö FF och IK Sirius. Idag basar han över det svenska U21-landslaget. Daniel berättar under kvällen om ledarskap och framtidens fotboll.

Vill du få en god utvecklingsmiljö för att kunna spela fotboll på hög nivå i framtiden? Minervagymnasiums lokala idrottsutbildning LIU+ ger fotbollsungdomar möjlighet att ta vara på sin idrottstalang och samtidigt erbjuder skolan mycket bra förutsättningar att kombinera studier och fotboll i spelarens närmiljö. Vi på Minervagymnasium har valt att lägga in två fotbollsträningspass/vecka samt att eleverna kan göra ytterligare fyspass på IKSU som ligger bara ett stenkast bort från skolan. Fotbollspassen ligger på förmiddagen för att optimera belastningen då eleverna oftast har klubblagsträningar på eftermiddag/kväll. Vi utför också konditionstester, rörlighetstester, snabbhetstester med fotoceller och styrketester för att individuellt kunna utveckla spelaren även fysiskt. Varje år siktar vi på att göra ett utbyte med annan ort. I år åkte vi till Vasa där eleverna tävlat och tränat med andra elever vilket var mycket uppskattat.

Missa inte den här möjligheten med LIU+ på Minervagymnasium om du vill utvecklas som fotbollsspelare på hemmaplan.

Under kvällen finnas det möjlighet att se skolan och få information om LIU+ och träffa skolans tränare.

Varmt välkommen att besöka oss, anmälan till föreläsningen gör du här: Anmälan

Kl 18.00:  Dörrarna öppnar och vi bjuder på smörgås och kaffe

Kl 18.30-20.00 Föreläsning med Daniel Bäckström

Plats: Minervagymnasium Glaciärgatan 2